留学フェアの一環として、多文化共修ガイダンスを開催しました!Multicultural Co-learning Guidance Held as Part of the Study Abroad Fair!

カテゴリー:


2025.11.14


本学ステューデントサポートセンター主催の「留学フェア」の一環として、多文化共修ガイダンスを実施しました。ソーシャルインパクト創出支援事業の活動の概要、オープンバッジについての説明の後、野村名可男 多文化共修タスクフォースリーダーより実際のタイでの事例紹介や費用についてのお話がありました。続く「参加学生の声」セッションでは、インド工科大学とのGASSHUKUに参加した医学医療系の神保さんと、フィリピンのセントラルルソン州立大学を舞台に東南アジアの複数の国からの学生たちと共にRidge to Reefに参加したヒューマンバイオロジープログラムの細見さんが実際の共修活動の様子や、共修活動を通して学んだことについて発表しました。専門分野や言語の壁を越えて外国人学生との課題解決型学習(PBL)を実践を通して、学生たちの視野の広がりがよく伝わる発表でした。

As part of the “Study Abroad Fair” hosted by the Student Support Center, Multicultural Co-learning Guidance Session was held on 14th November, 2025. After an overview of the multicultural co-learning activities and an explanation of the open badges, Dr. Nakao Nomura, Leader of the Multicultural Co-learning Task Force, introduced an actual case from Thailand.

In the following “Student Voices” session, Ms. Jimbo, a second-year student in the School of Medicine who participated in the GASSHUKU program with the Indian Institutes of Technology, and Ms. Hosomi, a second-year master’s student in the Human Biology Program who joined the “Ridge to Reef” program at Central Luzon State University in the Philippines together with students from several Southeast Asian countries, shared their experiences. They presented concrete examples of their co-learning activities and shared the insights they gained through the experience. Their presentations vividly conveyed how students broaden their perspectives by engaging in problem-based learning (PBL) with international peers across differences in academic fields and language.